В центрі уваги: ринок випробовує нові рівні імпорту бензину.

Різке підвищення цін на бензин у середині червня стало причиною значного зростання вартості цього автомобільного пального. Однак, одним із ключових факторів, що ускладнювали ситуацію, стало стрімке зростання попиту на імпортоване паливо.

Усе це змусило ринок бігти удвічі швидше, що призвело навіть до законодавчих змін у частині обов'язкового додавання біоетанолу. Все це дуже нагадало гарячі дні 2022 року, коли ринок подолав найгострішу кризу у своїй історії.

З моменту різкого зростання цін на бензин, які підскочили на $100 за тонну (3,75 грн за літр), ситуація вже наприкінці червня значно змінилася, і котирування майже досягли докризового рівня. Однак за цей короткий проміжок часу трейдери встигли укласти численні контракти на постачання бензину, що продовжує надходити на ринок і сприяє підтримці цінової стабільності.

Водночас спостерігалися нові "посткризові" партії, які були більш економічними, і це призвело до зниження гуртових цін.

Зниження цін на паливо та зростання курсу валют стримує процес здешевлення. Відповідно до інформації Міністерства фінансів, за останній місяць курс євро виріс на 1,84 гривні за євро, що призвело до збільшення акцизного збору майже на 0,60 гривні за літр.

Згідно з даними, отриманими від консалтингової групи "А-95", на 1 липня ціна на бензин А-95 знизилася на 1,72 грн/л у порівнянні з її найвищим значенням, досягнувши 51,74 грн/л. Це незначне зниження є лише частковим заспокоєнням, якщо врахувати, що за місяць ціна зросла на 4,73 грн/л, а максимальне підвищення досягло 6,45 грн/л (53,46 грн/л).

На 1 липня середня ціна пального на півдні України досягає 51,84 грн за літр. Пропозиції коливаються від 51,70 грн за літр у "Юкас Петроліум" до 52,50 грн за літр у "Солар Оіл".

У зв'язку з обмеженими запасами біоетанолу та скасуванням штрафів за реалізацію "безалкогольного" пального, на південному ринку знову з'явився бензин Е0. Найактивнішими учасниками у сфері бензину стали компанії "гали", які першими почали постачати партії з OMV Petrom у цьому регіоні.

За наявними даними, у хлопців зі Львова дуже великі плани: джерела в компанії кажуть, що все законтрактовано обсяги, які здатні перекрити весь потенційний попит. Такі ж розлогі плани начебто й в "Укрнафти".

Активно почав надходити 95-й бензин з Молдови. Так, за тиждень з 23 по 29 червня було імпортовано на 28% більше, ніж за весь травень, - 4,04 тис. т. Покупцями були як трейдери, так і регіональні мережі.

За інформацією, отриманою від одного з торговців на півдні, наразі в Молдові бензин розкуплений на тиждень наперед.

"Ми підписали контракт з Е0 минулого четверга. А вже в середу або навіть у четвер цього тижня розпочнемо завантаження," - зазначив він.

З країни почали надходити пального марки Е5, вироблене OMV Petrom. Також, у зв'язку з підвищеним попитом, зареєстровані поставки румунського пального марки Е10 (з вмістом біоетанолу від 7 до 10% - ek) з терміналу Oscar Downstream.

Позаминулого тижня було імпортовано майже 1 тис. т такого бензину, коли в травні тижневі обсяги в середньому становили близько 330 т. Більш активно поїхало пальне від Oscar після впровадження обов'язкового додавання біоетанолу.

У західних регіонах України ціни на бензин А-95 коливаються від 51 до 53 грн за літр у Волинській області, від 50,95 до 51,60 грн за літр у Львівській, а також від 50,50 до 51,05 грн за літр у Закарпатті. У Чернівецькій області, що межує з Румунією, мережа ОККО встановила ціну на бензин на рівні 52,10 грн за літр.

Основним постачальником у постачанні пального через польсько-український кордон залишається компанія ORLEN Lietuva. На минулому тижні з цієї компанії надійшло 14,6 тисячі тонн бензину, що на 48% більше, ніж за тиждень до цього, встановивши новий рекорд.

Імпорт з Польщі зріс на 34%, досягнувши 6,3 тисячі тонн, серед яких 160 тонн складає Е10. Пальне з вмістом спирту 7,8-9,7% було доставлено компанією Unimot для ОККО.

Також Е10 прибував як зі Словаччини, так і з Латвії. З першого напрямку з бази Progress Trading транспортували "Петра Вест" (АЗС "Свої") та "Елерон" (АЗС Eleron): 0,433 тис. тонн, а з другого напрямку - "Олас": два бензовози.

Одночасно поставки з Німеччини зменшилися до 0,79 тисячі тонн, порівняно з 3,6 тисячі тонн на попередньому тижні. Середина місяця принесла партію безспиртового бензину вагою 1,33 тисячі тонн для компанії UPG.

Загалом минулого тижня в країну було завезено 35,3 тис. т А-95, що на 45% більше, ніж тижнем раніше. На майже такий відсоток зріс і імпорт А-98, до 0,96 тис. т. Обсяги надходили з Польщі й Литви.

У червні середньодобові обсяги імпорту бензину підвищилися на 5% у порівнянні з травнем, досягнувши 3,5 тисяч тонн. Однак у порівнянні з тим самим місяцем минулого року спостерігається зниження майже на 8%.

* * *

Трейдери активно укладають контракти на бензин, що в найближчому майбутньому може призвести до надлишку цього продукту, подібно до ситуації на ринку дизельного пального. Крім того, схоже, що бензини з вмістом спирту знову опиняться в очікуванні, адже в умовах дозволу на Е0 ніхто не захоче переплачувати за Е5.

Щодо вартості, можна очікувати, що вона буде далі знижуватися, і цілком ймовірно, що в майбутньому це вплине на роздрібну ціну, яка на фоні кризи піднялася вище 60 грн/л, що викликало значне занепокоєння серед споживачів.

Інші публікації

У тренді

karpatnews

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на karpatnews.in.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на karpatnews.in.ua

© Новини Закарпаття, Ужгорода, Мукачева та України на KarpatNews. All Rights Reserved.