Платні автомобільні шляхи в Україні: Сергій Деркач розповідає про вимоги Європейського Союзу – всі подробиці.
Для виконання вимог Європейського Союзу Мінінфраструктури вивчає трафік на українських дорогах, щоб згодом запровадити платний проїзд. Раніше в уряді повідомили, що вартість проєкту -- майже 7 мільярдів доларів.
В Україні планують реформувати транспортну інфраструктуру, щоб пристосувати її до вимог Європейського Союзу. У зв'язку з цим Міністерство розвитку громад та територій України (Мінінфраструктури) планує відкрити шість платних доріг. Про деталі реалізації цієї ідеї розповів заступник глави Мінінфраструктури Сергій Деркач, написали на порталі "Українських національних новин" (УНН).
На порталі повідомили, що заява Деркача пролунала під час зустрічі з представниками "Європейської Бізнес Асоціації", яка відбулась 28 листопада. Посадовець пояснив, що на сьогодні аналізують трафік на шести транспортних магістралях, які можуть стати платними для проїзду автомобілістів. Мета аналізу -- дослідити, чи варто запроваджувати оплату саме для цих доріг, та зрозуміти, як це реалізувати на практиці. Як з'ясувалось, в Мінінфраструктури підготували відповідний законопроєкт для унормування нової ідеї, яка є однієї з вимог для вступу в ЄС.
"Щоб забезпечити високоякісне дорожнє покриття, необхідно здійснити оцінку інтенсивності транспортних потоків. Наразі подібний аналіз проводиться на шести автомобільних шляхах з метою впровадження системи платних доріг. Зрештою, платні дороги стануть реальністю, незалежно від термінів," – зазначив Деркач.
Посадовець також роз'яснив, які джерела фінансування плануються для реалізації нових транспортних ініціатив. За його інформацією, ведуться переговори з можливими інвесторами, а також існують угоди з Європейським інвестиційним банком (ЄІБ).
На Facebook-сторінці Деркача можна знайти публікації про численні зустрічі, які він організував із представниками Європейського Союзу та різних європейських організацій. Окрім цього, там є інформація про 6 мільйонів євро, які Швеція виділить на реформування транспортної інфраструктури.
Зазначимо, раніше Фокус писав про платні дороги в Україні. Зокрема, про це говорили ще у 2021 році. Тодішній заступник міністра фінансів Олександр Кава розповів, де саме можуть це влаштувати. Згідно з ідеєю урядовців, може іти мова про нову шестисмугову магістраль Київ-Умань, яка піде в обхід населених пунктів та покращить трафік. Ще один варіант -- дорога через гірський хребет зі Стрия у Львівській області до Мукачева у Закарпатській області: вона скоротила б шлях з чотирьох годин до двох.
Про платні дороги у 2023 році заявляв тодішній глава Держагентства відновлення Мустафа Найєм. Зі слів посадовця, вони будуть збудовані, ймовірно, у Дніпропетровській, Київській, Львівській, Одеській та Полтавській областях. Орієнтовна вартість -- 6,5 млрд дол. Також планують, що дороги призначатимуться в основному для вантажівок і в цьому зацікавлені європейські інвестори.
У зимовий період 2022 року Андрій Івко, який на той момент обіймав посаду голови Державного агентства автомобільних доріг України (Укравтодор), оголосив орієнтовну ціну проїзду по платних трасах. Згідно з попередніми підрахунками, вартість складатиме близько 2,6 грн (приблизно 8 євроцентів) за кілометр. Івко також зазначив, що перша платна дорога з'єднає пункт пропуску "Краковець" на українсько-польському кордоні з містами Львів і Броди в Рівненській області.
Нагадуємо, що 1 грудня міський голова Києва Віталій Кличко оголосив про відновлення руху по Подільському мосту, будівництво якого тривало цілих 30 років.