Клієнтка ПриватБанку отримала повідомлення на свій телефон про виплати для внутрішньо переміщених осіб і, в результаті, втратила 180 531 гривню - таке рішення ухвалив суд.
На мобільний телефон жінки прийшло повідомлення про нарахування виплат для внутрішньо переміщених осіб. Пізніше з її рахунків у ПриватБанку зникли 180 531 гривня, які вона вимагає повернути від фінансової установи. Цю інформацію містить рішення Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області, опубліковане 25 листопада 2024 року.
1 червня 2024 року жінка отримала повідомлення на свій телефон про надходження коштів у статусі ВПО (внутрішньо переміщена особа) з пропозицією перейти за наданим посиланням. Через кілька хвилин їй зателефонували особи, які представилися працівниками банку, і повідомили, що її акаунт нібито зламано, а хтось прагне вкрасти її гроші. Щоб уникнути цього, вони порадили перейти на сайт ПриватБанку та змінити паролі, після чого слід було очікувати оновлення даних до 15:00. За їхніми словами, в цей час вони нібито повинні були внести зміни на сайті банку та встановити новий додаток. Зрозумівши, що це шахраї, жінка спробувала зв’язатися з гарячою лінією та службою безпеки ПриватБанку, щоб заблокувати свої карти, але ніхто не відповідав (адже це була субота). Після деякого часу з’явився автовідповідач, який дав інструкції з набору певних цифр. На фоні цих подій шахраї встигли списати з її кредитної картки 80 004 гривні, а також 100 526 гривень із її власних коштів.
2 червня 2024 року жінка звернулася до правоохоронних органів з повідомленням про злочин, що засвідчується копією витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Вона повідомила про можливе кримінальне правопорушення, відповідно до частини 4 статті 190 Кримінального кодексу України, що стосується шахрайства. За інформацією слідчого, розслідування триває. Заявниця також звернулася до ПриватБанку з проханням терміново ініціювати внутрішнє розслідування у зв'язку з шахрайськими діями, скоєними невідомими особами, які 1 червня 2024 року без її відома скористалися її картковими даними для заволодіння грошима. Вона просила про письмове повідомлення про результати перевірки через електронні канали зв'язку. Однак, до цього моменту, від представників фінансової установи не надійшло жодних конкретних дій.
"Перевіркою інформаційних баз банку встановлено, що 01.06.2024 року об 11:06 було проведено зміну пароля до акаунту в додатку "Приват-24" за допомогою вірного введення пін-коду до картки клієнтки. Таким чином, вона надала третім особам конфіденційну інформацію щодо однієї зі своїх карт, а саме: ПІН-код карти, що дало можливість входу до "Приват-24", проведення списання коштів. В ході проведення вищевказаних платежів громадянка підтверджувала вхід в додаток "Приват-24", отримувала повідомлення та підтверджувала проведення платежів по картках. Клієнтка звернулася до банку після вчинення спірних переказів", - заявили у ПриватБанку.
Суд ухвалив рішення відхилити позов жінки. Вона не змогла довести, що дії АТ КБ "ПриватБанк" є незаконними, зокрема, що переказ коштів третім особам був наслідком неправомірних дій співробітників банку.