07 травня

Вчені знайшли нові різновиди коронавірусу

Дослідники зі США та Південної Кореї виявили кілька генетичних різновидів коронавірусу

Вчені виявили кілька генетичних різновидів коронавірусу SARS-CoV-2, чиї нуклеотидні послідовності в РНК-геномах відрізняються. Наукову роботу дослідників з Гарвардського університету в США і Університету Данкук у Південній Кореї опублікували в репозиторії bioRxiv у четвер, 7 травня.

Під час дослідження вчені проаналізували одноланцюгові РНК-послідовності вірусів, виділених у 11 132 пацієнтів з SARS-CoV-2 і зберігаються в базі даних GISAID, яка містить інформацію про повні або часткові секвеновані геноми коронавірусу. Вони попарно порівняли 2540 нуклеотидних послідовностей, визначаючи нуклеотидні заміни - точкові мутації, при яких один нуклеотид РНК-послідовності замінюється на інший. Таким чином вчені виміряли рівень подібності між геномами SARS-CoV-2 у пацієнтів з усього світу.

В результаті, дослідники виявили чотири відокремлені гілки (кластера) серед європейських і північноамериканських зразків вірусу. Дві з них є переважно європейськими, одна характерна для США, а остання представляє собою суміш випадків зараження в США і Європі. При цьому тільки одна переважно європейська гілка безпосередньо пов'язана з вірусами з Китаю. Останні утворюють кластер "оригінальних" вірусів, що потрапили в Європу і США з Азії. Інша гілка містить геноми з Європи, Японії, Австралії та Нової Зеландії.

Вчені прийшли до висновку, що геноми коронавірусу варіюються в залежності від регіону, і існують відмінності між вірусами з Азії і з західних країн.

Дослідження показало, що спочатку генетичний склад SARS-CoV-2 був більш однорідним, проте потім став розділятися на окремі гілки. Поширення вірусу по світу призвело до більшого розмаїттям геномів. Результати аналізу відповідають картині розвитку пандемії, резюмують автори роботи. На думку дослідників, зусилля з розробки вакцини повинні враховувати генетичну мінливість збудника COVID-19.
Раніше вчені припустили, що коронавірус міг циркулювати вже в жовтні. У світі тривають дослідження нового коронавірусу. Вчені висувають нові гіпотези і знаходять нові факти.

За матеріалами Кореспондент