Рубрика: Суспільство

24 серпня

Туристи в своїй країні: що заважає активному розвитку внутрішнього туризму в Україні

foto

Українська туристична галузь продовжує стагнувати. Готелі слабо модернізуються, інфраструктура практично не розвивається, сервіс, на думку експертів туристичного ринку, поліпшується, але ці зміни не значні на тлі кардинальних проблем. Серед них – відсутність в Україні достатньої кількості мережевих готелів, різкі стрибки цін на проживання під час заходів подієвого туризму, відсутність інфраструктури автобусних перевезень і проблеми із залізничним транспортом. До того ж при безвізовому режимі з ЄС, європейські курорти частково “забирають” потік українських туристів. Втім, це не означає, що українці перестали відпочивати в своїй країні. Незважаючи на всі складнощі, готелі в українських курортах заповнені на 100%.

Ціна відпочинку

Незважаючи на те, що в цьому році відпочинок на українських курортах обходиться туристам дорожче ніж в минулому, заповнюваність номерів у готелях досягає 100%, розповів директор Центру розвитку туризму України Володимир Царук. “Ціни на проживання зросли, порівняно з 2017 роком, як мінімум, на 10%. Готельєри хочуть за короткий сезон заробити і покрити свої витрати”, – уточнив він.

Цього літа на основному чорноморському курорті країни – Одесі – проживання в тризірковому готелі, як правило, з сніданками обійдеться в середньому в 11-13 тис. гривень за тиждень на двох туристів, а готелі класу “чотири зірки” – до 18 тисяч гривень, каже Царук. “Під Одесою на популярному курорті в селищі Затока проживання коштує на три-чотири тисячі гривень дешевше. Номер в хорошому готелі там можна зняти за дев’ять-одинадцять тисяч гривень”, – пояснив експерт. А номер в хорошому готелі або апартаменти в селищі Лазурне та на Арабатській стрілці в Херсонській області, а також у Бердянську та в селищі Кирилівка Запорізької області (Азовське море) обходиться туристам в 5,4-8,4 тис. гривень за тиждень.

Більш стабільна цінова ситуація, за словами керівника управління туризму і промоцій КМДА Антона Тараненка, в цьому році на відпочинок у столиці. Вартість проживання в Києві для туристів залишилася на торішньому рівні, за винятком проведення міжнародних спортивних заходів, як наприклад, фінал Ліги чемпіонів УЄФА. У травні, до моменту проведення футбольного чемпіонату, вартість номерів у столичних готелях бюджетного сегмента сягала від 5-6 тис. гривень на добу.

Антон Тараненко уточнив, що в 2017 році Київ відвідали понад 2,5 млн “внутрішніх туристів”, тобто, громадян, які приїхали з інших регіонів країни. “У цьому році ця цифра буде більше на 25-30%, – очікує він. – Таке зростання відбудеться за рахунок проведення в Києві заходів подієвого туризму, починаючи від світових, приміром, фіналу Ліги чемпіонів, до локальних, зокрема, фестивалів і концертів відомих виконавців. Також на збільшення турпотоку позитивно впливає розширення туристичних пропозицій Києва на уїк-енд. Все частіше ми можемо бачити гостей з інших міст на вихідні”.

Не особливо в цьому сезоні змінилася вартість відпочинку і в західно-українському регіоні. “Ціни за номер в готелі Карпат стартують з 600-900 гривень за добу зі сніданком на двох туристів, – каже Володимир Царук. – Готельєри вирішили зробити ставку на більш високу заповнюваність, ніж на підвищення розцінок за проживання. Хіба що трохи зросли ціни на харчування, оскільки подорожчали інгредієнти і супутні витрати на приготування їжі. Зараз триразове харчування коштує в середньому 250 гривень за людину на добу”.

Проблеми галузі

Експерти вважають, що сервіс в українській туристичної галузі поступово поліпшується. “В секторі активно розвиваються малий і середній бізнес. Поступово покращується інфраструктура. Крім того, у всіх без винятку регіонах влада почала приділяти увагу туризму”, – вважає президент “Національної туристичної організації України”, радник першого віце-прем’єра Іван Ліптуга. Але при цьому, за його словами, українські туристичні міста “часто не дотримуються міжнародних стандартів надання послуг у сфері туризму”. “Туристичний сектор потребує вдосконалення якості та детінізації”, – упевнений він.

Але, незважаючи на тенденцію до поліпшення сервісу, її динаміка далеко не швидка. “Зміни відбуваються дуже повільно, тому що практично немає великих мережевих готелів, на які можна було б рівнятися”, – пояснив Володимир Царук. За його словами, краще виглядає ситуація з рівнем сервісу в готелях закарпатського регіону. “Завдяки тому, що тут туристичний сезон триває весь календарний рік, місцеві підприємці змогли краще налагодити рівень сервісу в своїх готелях”, – підкреслив він.

Втім, і у туристичного бізнесу Карпат є свої складності. “Зараз головна проблема полягає в можливості доїхати в цей регіон, тобто в дефіциті квитків на поїзди. Зараз дуже складно купити квитки туристам, щоб приїхати в Карпати чи на Закарпаття, – зазначив Царук. – Щоб уникнути цих труднощів, багато туристів приїжджають власним транспортом. Але поки що не в усіх регіонах Карпат відремонтовані дороги”. РБК-Україна вже повідомляло про проблеми із залізничним сполученням Закарпаття з іншими регіонами країни, а також про повну відсутність авіасполучення Ужгорода з обласними центрами України.

Однак директор компанії-туроператора “Відвідай” Ігор Губіліт вважає, що брак залізничних квитків можна пережити. “Якби в наявності було достатньо автобусів, українські туроператори могли б легко наростити обороти на 20-30%, – упевнений експерт. – Я знаю кілька фірм, які закрилися через те, що не було на чому возити туристів. Це зараз одна з найбільших проблем для розвитку туризму!”

Ця проблема, за словами Губіліта, ускладнюється ще й тим, що в Україну не можна ввозити старі (молодше 2010 року випуску), туристичні імпортні автобуси, а в нашій країні вони не виробляються. “При цьому автобуси після 2010 року стандарту Євро-5 і вище, які дозволено ввозити в Україну, в Європі коштують дорого. З розмитненням вони обходяться в середньому близько 150 тисяч доларів, – продовжує він. – В результаті вже два роки майже ніхто не ввозить нові автобуси, а наявні – зношуються. У результаті туризм страждає”, – поскаржився він.

Відсутність автобусів – одна з причин, через яку в цьому році кількість українських туристів, що відвідали Карпати і Львів, залишилася на минулорічному рівні. “Мало того, навіть можна відзначити невелике зниження турпотоку. Відбувається це багато в чому через дії уряду (йдеться про заборону на імпорт старих автомобілів, – ред.), через що приблизно через рік-два нам вже не буде на чому возити туристів”, – впевнений Ігор Гулібіт.

Крім того, в країні немає ефективного державного регулювання туристичної галузі. “Ніхто не стежить за якістю надаваних послуг. Один з таких прикладів стосується питання надання готелям зірок, – розповів виданню Іван Ліптуга. – У відповідному реєстрі на сайті Мінекономрозвитку зазначено, що з чотирьох тисяч готелів в Україні зірки присвоєно лише 180. Тобто тільки п’ять відсотків готелів отримали ту чи іншу категорію”.

В результаті, продовжує Ліптуга, у нас час від часу трапляються форс-мажори в туристичній сфері. “Але в нормальній ситуації повинна працювати система попереджень, яка охоплювала б як місця розміщення мандрівників, так і туристичну і транспортну інфраструктуру, – говорить він. – Крім того, необхідно поліпшити ситуацію з наданням туристичної інформації, зокрема, більше розміщувати туристичних стендів в місцях відпочинку”.

Крім того, за словами Ігоря Губіліта, ще однією причиною, яка негативно позначається на внутрішньоукраїнському турпотоці, є запровадження безвізового режиму з країнами ЄС. “Українцям стало легше поїхати в Європу, тому частина туристів, які раніше відпочивали всередині країни, вирішили з’їздити в ЄС”, – каже він.

Втім, в цьому році тенденція до переорієнтації українських туристів з вітчизняних на іноземні курорти не відзначається. “Багато туристів налякані проблемами затримки і скасування рейсів за кордон. Тому вони вирішили поїхати на українські курорти, – пояснив Володимир Царук. – Також зростає попит на відпочинок в Україні з боку іноземних туристів, зокрема, з Білорусі, Прибалтики, Польщі, Туреччини. Їх приваблює відпочинок в Україні за рахунок низьких цін, теплого моря, безлічі розваг і близькості розташування курортів”.

Дмитро Уляницький

За матеріалами РБК-Україна

24 серпня 2018, 17:08
Karpatnews.in.ua — Новини Ужгорода, Мукачева, Закарпаття та України



Схожі новини


Закарпатські рятувальники вчили селян безпеки влітку (фото)

Поліцейські Мукачівщини нагадали дітям правила відпочинку на воді (фото)

На кордоні з Угорщиною знову черги

Розклад руху потягів до Закарпаття тимчасово змінено

Закарпатська ОДА подала Перспективний план на розгляд облради

їїїїїїїї...

Прокоментуй новину