22 червня

Вчені пояснили, чому створити "Парк Юрського періоду" в принципі неможливо

Вчені планують воскресити динозаврів. Зроблять це завдяки ДНК із крові комара. Представника шкідливих комах виявили у скам'янілому вигляді, пише ГазетаУА.

"Кілька років тому в янтарі знайшли комаху епохи еоцену. Це майже 45 мільйонів років тому. Комаха збереглася в озерних відкладеннях і в його шлунку містився червоний пігмент. Піддавши цей пігмент хімічному аналізу, вчені виявили порфіріни гемоглобіну", - каже дослідник лондонського Музею природної історії, доктор Сьюзі Мейдмент.

Науковець впевнена, якщо знайти ще подібні екземпляри, то можна буде відродити динозаврів. Для відродження доісторичних істот хочуть використати знайдений в янтарі генетичний код і схрестити його з алігаторами або деякими видами птахів.

"Недоліком бурштину є те, що він здатний зберігати зовнішню оболонку тварини без збереження життєво важливого генетичного матеріалу. Саме подібні висновки ставлять під сумнів можливість відтворення динозаврів", - додала Мейдмент.

"Теоретично це можливо. Спочатку виділять ДНК, культивують, внесуть, перенесуть, знову культивують. На практиці це малоймовірно. Знайдена кров пройшла процес ферментації організмом комахи. Структура крові може бути порушена", - каже завідувач лабораторії біотехнології відтворення Інституту розведення і генетики тварин ім. Михайла Зубця НААН Оксана Щербак.

За її словами, відтворення цілої тварини з каплі крові - не більше ніж фантастика.

"Навіть якби вдалося добути ДНК динозаврів, вона була б розбита на мільйони мікроскопічних частинок, а у вчених було б дуже мало інформації про те, як саме зібрати їх воєдино. Це нагадувало б збирання найскладнішого пазла - без найменшого поняття про те, як саме виглядає картинка і чи всі деталі на місці", - каже Щербак.

Також вчених хвилює питання: наскільки реально, що динозаври зможуть вижити у нашому кліматі, адже з часів Юрського періоду відбулися суттєві зміни.

"Вони не зможуть вижити в наших умовах. Зараз інші інфекції, бактерії, віруси. Але все залежить від того, кому присаджуватимуть ембріон. На планеті немає генетично споріднених тварин", - додала Щербак.

22 червня 2018, 12:40

На протилежних берегах Тиси височіють дві обривчасті скелі - Скелі закоханих (фото)

Про безпечну поїздку подбали патрульні (фото)

Ювенали розповіли вихованцям ужгородського садочку про правила дорожнього руху та влаштували для діток цікаву фізкультрозминку

У парк Великого Березного "скидають" трупи тварин (фотофакт)

Шановні закарпатці, перед походом у гори обов’язково реєструйтеся в рятувальному підрозділі!