Рубрика: Суспільство

10 січня

Різдвяна трагедія: майже півстоліття тому під Мукачевом розбився пасажирський АН-24

foto

Авіакатастрофа забрала життя 24 людей. Екіпаж 86 льотного загону виконував рейс Н-75 Київ - Івано-Франківськ - Ужгород. На борту перебувало 15 дорослих пасажирів і 3 дитини.

Авіаційна катастрофа пасажирського літака Ан-24Б Київського об'єднаного авіазагону (Аерофлот) сталася в неділю, 6 січня 1974 року, поблизу Мукачева. Ця трагедія вважається 10-м найгіршим випадком тих часів та 20-ю найгіршою аварією в наші дні.

Внаслідок непридатності аеропорту Ужгород для прийому літаків через поганий технічний стан поверхні аеродрому прийом літаків в цей день здійснювався на сусідньому військовому аеродромі Мукачево (з твердим покриттям). Інформація про авіакатастрофу міститься на ресурсі airdisaster.ru 

Зліт в Івано-Франківську проведено о 14:51 із затримкою. Через метеоумови аеродром Мукачеве був закритий через погоду нижче мінімуму.

Прогноз погоди був наступним: хмарність 7-10 балів, шарувато-купчаста та розірвано-шарувата, 100-150 м, верхня кромка 500-1 000 м, видимість 1 000-1 500 м, серпанок, що переходить в туман. В хмарах обмерзання.

О 14:57 екіпаж доповів про заняття зазначеного ешелону 3 000 м. О 15:04 диспетчер РДС Львів дав вказівку знижуватися до 2 400 м в зв'язку з повітряною обстановкою. О 15:09 екіпаж доповів проліт проміжний пункт на маршруті В.-Висока на висоті 2 400 м і перейшов на зв'язок з диспетчером а / д Мукачеве. Політ на висоті 2 400 м тривав протягом 5 хвилин з середньою приладовою швидкістю 400 км / год. За 4 хвилини до прольоту ППМ Середнє екіпаж приступив до зниження до 2 100 м з вертикальною швидкістю 7,5 м / с. На висоті 2 100 м приладова швидкість зменшилася до 300 км / год.

Найімовірніше, перед початком зниження з висоти 2 100 м в район третього розвороту, були випущені шасі. Зниження з 2 100 м тривало до 400 м. О 15:19 літак увійшов в хмарність. Політ в хмарності тривав 6 хвилин. Захід на посадку виконувався за ОСП з МКпос = 22 °. За командою диспетчера посадки екіпаж взяв курс, зворотний посадкового, і на видаленні 11 км почав виконувати третій розворот.

Фактична погода, передана на борт, була наступною: хмарність 10/10 балів шарувато-купчаста висотою 120 м, верхня межа 500-550 м, серпанок, видимість 1 100 м, тихо, тиск 756 мм рт.ст. температура повітря мінус 1 ° С, вологість 96%.

Між третім і четвертим розворотами за 2 хв 32 сек. до кінця польоту було розпочато випуск закрилків в передпосадочне положення на приладовій швидкості 310 км / ч. Після їх випуску швидкість протягом 50 сек. зменшилася з 310 до 265 км / год. На швидкості 260 км / год за 1 хв. 40 сек. до кінця польоту екіпаж збільшив режим роботи двигунів до Рпкм = 40кг / см2. Після завершення четвертого розвороту на видаленні 8,5 км від ЗПС за 1 хв 13 сек. до кінця польоту режим роботи двигунів почав зменшуватися до ПМГ і зберігався таким протягом 16 сек.

У цей момент закрилки почали довипускатися в посадочне положення на приладовій швидкості 265 км / год. Швидкість зменшилася до 240 км / год і екіпаж збільшив режим роботи двигунів з ПМГ до Рпкм = 40кг / см2. Швидкість польоту при цьому за 36 сек до кінця польоту зменшилася до Vпр = 220 км / год, потім збільшилася до 230 км / год, режим зменшився до Рпкм = 30кг / см2. Висота польоту до 8-ої секунди до кінця польоту лишалася незмінною - 200 м. За 10 сек. до зіткнення із землею на швидкості 225-230 км / год. кермо висоти почав відхилятися вниз протягом 4 сек. до 9 °, потім в протилежну сторону до 5 °, а потім знову вниз, досягаючи за 4 сек. до кінця польоту упору - 15 °.

Надалі почалося його переміщення вгору і при зіткненні з землею РВ був відхилений на 6 °. З 10-ої секунди вертикальне перевантаження зменшилося з 1,1 до 0,9 протягом 7,5 сек., Не дивлячись на відхилення РВ вгору. Літак різко знижувався зі збільшенням лівого крену до 30 °. Режим роботи двигунів за цей час збільшувався з 40кг / см2 до 60кг / см2, потім зменшувався до 40кг / см2 і потім знову збільшувався, досягаючи при зіткненні з землею 70кг / см2.
    
О 15:25 літак зіткнувся із землею з кутом тангажа близько 70 ° без крену. Він впав на ґрунтову дорогу через поля в перевернутому положенні в 100 м після прольоту ДПРМ, обірвавши дроти на дерев'яних стовпах, зруйнувався і згорів. Всі 24 людини на його борту загинули.
    
За висновком технічної комісії система протиобледеніння (ПОС) крила і оперення при зіткненні з землею була вимкнена.

За висновками комісії, що розслідувала АП причина льотної події - втрата поздовжньої керованості на предпосадочной прямий внаслідок можливого недостатнього запасу по кутах атаки горизонтального оперення в посадковій конфігурації з закрилками, випущеними на 38 ° при польоті в умовах слабкого обмерзання.
Супутні причини:
    1) Відсутність попереджувальної інформації екіпажу про вихід стабілізатора на кути, близькі до критичних.
    2) Невключення або раннє вимикання ПОС крила і стабілізатора при наявності слабкого обмерзання (2-3 мм).
    3) Відсутність надійної бортовий інформації про наявність обмерзання літака.Представники МАП записали в остаточному звіті своє формулювання:
Втрата поздовжньої стійкості (клевок) при відхиленні штурвала від себе перед прольотом ДПРМ, яка може бути пояснена зривом потоку з нижньої поверхні стабілізатора при наявності льоду на передній кромці стабілізатора при закрилках, випущених на 38 ° і підвищеному режимі роботи двигунів 50кг / см2. Обледеніння сталося внаслідок невключення екіпажем ПОС крила і оперення, чому сприяла відсутність повідомлення екіпажу диспетчерською службою а / п прогнозованого обмерзання.

Екіпаж літака поховано на Байковому кладовищі у м. Києві.

Голос Карпат


10 січня 2018, 17:46
Karpatnews.in.ua — Новини Ужгорода, Мукачева, Закарпаття та України



Схожі новини


Через ремонтні роботи на деяких вулицях Ужгорода можливі відключення електроенергії

23 січня через роботи на Петефі увесь лівий берег Ужгорода буде без води

30 січня відбудеться урочиста зустріч 128 Закарпатської окремої гірсько-піхотної бригади

Головну адмінбудівлю краю прикрасить сотня учнівських творів на "шевченківську" тематику

У Виноградові вандали розмалювали пам'ятник загиблим воїнам (ФОТОФАКТ)

їїїїїїїї...

Прокоментуй новину