07 серпня

Масове вимирання тварин на планеті відбувається катастрофічними темпами

Майже половина ссавців втратили 80 % своєї області поширення

Вчені попереджають, що шосте масове вимирання видів на Землі відбувається швидше, ніж спочатку передбачалося. Понад 30% тварин – на прямому шляху до зникнення. Про це йдеться в дослідженні, опублікованому в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), повідомляє радіостанція RFI.

Вчені стверджують, що мова йде про безпрецедентно швидке зникнення видів, яке можна порівняти з тією епохою, коли 66 мільйонів років тому вимерли динозаври. Мова йде про біологічну анігіляцію всепланетного рівня, навіть якщо деякі види, до яких відносяться ці популяції тварин, ще десь існують на Землі», – говорить один з авторів дослідження, викладач біології в Стенфордському університеті Родольфо Дірзо.

Дослідники склали карту поширення понад 27 тисяч видів птахів, амфібій, рептилій і ссавців, що становить приблизно половину відомих видів хребетних. Вони проаналізували зниження популяції 177 видів ссавців у період з 1900 по 2015 рік. З'ясувалося, що за століття ареал проживання ссавців скоротився як мінімум на 30%. А 40% ссавців втратили 80% своєї області поширення. Це стосується, наприклад, носорогів, орангутангів, горил і великих кішок. На півдні і південному сході Азії зона проживання всіх великих ссавців скоротилася більш ніж на 80%. Деякі види тварин, які були у відносній безпеці 10-20 років тому, наприклад, леви або жирафи, зараз під загрозою.

Зникнення видів пов'язують зі зникненням їхніх звичних ареалів проживання, надмірним використанням природних ресурсів, забрудненням, кліматичними змінами, розповсюдженням хвороб тощо. Це є «прелюдією до зникнення багатьох інших видів і до занепаду екосистем, які уможливлюють нашу цивілізацію», підкреслює автор дослідження Герардо Себаллос з Національного автономного університету Мексики