Рубрика: Суспільство

14 березня

Іспити на водійські права за новими білетами: що зміниться для закарпатців

foto

Влітку можуть з'явитися нові екзаменаційні білети для здачі на водійські права.

Вже цього року українські водії можуть здавати теоретичні іспити на водійські права за новими білетами. Днями в Головному сервісному центрі (ГСЦ) МВС презентували на своєму сайті тестову версію нової системи здачі іспитів на отримання прав. На думку керівника ГСЦ Владислава Криклія, мета нововведення — прибрати неактуальні питання з діючих квитків і зробити здачу іспитів прозорою. Вже сьогодні кожен може не тільки здати "пробний" іспит, але й висловити свої побажання до білетів. Побажання зберуть до квітня, і вже в середині літа система може запрацювати. "Сегодня" перевірила, як працює новинка.

ГОЛОВНІ НОВОВВЕДЕННЯ. Як роз'яснили "Сегодня" в прес-службі ГСЦ, підготовлено 2500 питань, що охоплюють всі категорії водіїв: від "рульових" скутерів і мотоциклів — до водіїв великовантажних автомобілів. Перше нововведення — питання розбиті за категоріями. Наприклад, у того, хто збирається керувати автівкою, не будуть питати, з якою максимальною швидкістю дозволяється їхати фурі. Тобто питання для водія легковика будуть тільки на тему управління легковиком.

Крім того, перелік з 20 питань буде формуватися системою випадковим чином. Якщо екзаменований неправильно відповість на одне із принципово важливих запитань (наприклад, правила проїзду перехресть), система надалі стане вибирати йому питання на подібну тему. І третє — на другому етапі реформи ГСЦ збирається ввести відео- та фотофіксацію здачі іспитів для прозорості процедури.

Нагадаємо, реформа білетів готувалася ще в ДАІ, але так і не з'явилася через дорожнечу і опір екзаменаторів-корупціонерів. "Учні автошкіл не зможуть заучувати відповіді, насправді не знаючи ПРАВИЛ дорожнього руху. Через те, що зараз не так, маємо дуже негативні наслідки на дорогах", — сказав нам Криклій.

За інформацією прес-служби ГСЦ, вже отримано близько 3000 побажань. В основному люди просять конкретизувати запитання й відповіді. У ГСЦ обіцяють, що це буде зроблено. А от зміни в ПДР — наприклад, дозволити їхати в місті швидше 60 км/год або паркуватися впритул до перехрестя через нестачу місця (можна не ближче 10 метрів), навряд чи внесуть.

Керівник ГСЦ Владислав Криклій відповів на кілька ексклюзивних запитань від "Сегодня" з приводу нової системи здачі іспитів майбутніми водіями.

1. Коли приблизно можуть бути введені нові білети?

- Білети будуть запущені на початку літа. Як і озвучувалося раніше, нам необхідно три місяці від початку громадського обговорення. Таке відкрите онлайн-обговорення проходить вперше в Україні. Місяць буде проходити збір вхідної інформації та аналіз пропозицій. Після білети будуть доопрацьовані і технічно впроваджені в сервісних центрах.

2. Чи буде якийсь перехідний період для тих, хто навчався за старими білетами?

- Ми не змінюємо правила дорожнього руху, тож такої необхідності немає. Ми міняємо виключно питання на перевірку теоретичних знань, метою яких є допомогти громадянам-виключити нелогічні запитання і ввести категоризацію. Раніше вчили білети, а ми ж у новому форматі вимагаємо знання предметної області, а не завчених білетів. Нічого нового, але завчити конкретний білет не вийде.

3. Можна (чи можна буде) ознайомитися зі списком усіх 2500 запитань?

- Всі питання ми поки не даємо. Ми не допустимо монопольних видавців, як раніше. і в той же час не хочемо, щоб на ринок передчасно потрапили екзаменаційні питання з помилками. У нас вже понад 3000 пропозицій і зауважень, які ми аналізуємо.

4. Якого виду пропозиції читачів можуть бути враховані? Наприклад: більш чітко сформулювати питання. Або змінити який-небудь пункт ПДР (стосується швидкісного режиму, зупинки і стоянки тощо).

- Пропозиції/зауваження можуть стосуватися питання, його вітіюватого формулювання відповідей або ж графічного наповнення, якщо є картинка в питанні.

ЕКСПЕРТИ. Фахівці з транспорту бачать як плюси, так і мінуси нової системи. "Категоризація питань полегшить складання іспиту, оскільки людині, яка складає іспит, не треба запам'ятовувати зайву інформацію, що не стосується свого автомобіля, але дійсно важче буде визубрити кбілети", — говорить автоексперт Костянтин Кінбурн. А от експерт з питань транспорту Олександр Кава не бачить особливого сенсу в нововведенні: "Водію легковика все одно варто знати довжину фури, щоб правильно оцінити можливість її безпечного обгону, проте в нових білетах цього може не бути. А прозорою здача іспитів стане тоді, коли запровадять її відеофіксацію в онлайн-режимі. Без цього будь-які нововведення марні".

Перевірка від "Сегодня"

"Сегодня" перевірила: тестова онлайн-здача іспиту ПДР працює чітко, але запитання до неї є. Ми вибрали найбільш популярну категорію "В" — для водіїв легкових автомобілів і кілька разів спробували здати іспит. На жаль, незважаючи на запевнення ГСЦ про "категоризацію", нам попалися запитання про те, які трактори і вантажні машини можуть їздити в пішохідних зонах, з якого віку навчають їзді на мотоциклі і як повинен вести себе водій рейсового автобуса, від'їжджаючи від зупинки. У ГСЦ нам пояснили, що система поки що працює у тестовому режимі, тому може охоплювати кілька категорій: не тільки "В", але і "А" (мотоцикли). Обіцяють, що в робочій версії цього не буде.


14 березня 2017, 9:53
Karpatnews.in.ua — Новини Ужгорода, Мукачева, Закарпаття та України



Схожі новини


Солотвинський солерудник: від зародження у Римській імперії до знищення у наш час

Військові перевірили готовність Ужгородського полігону до зборів резервістів

Слава Автодору?! Наша держава посіла за якістю автошляхів 137 місце у світі зі 144

Суд наклав арешт на історичну будівлю в Ужгорді

Для половини українців безвіз марний - опитування


Прокоментуй новину